ravintola - ruoka viihde ja ihmiset

Noho Partners Oyj on suomalainen ravintolayhtiö, joka tunnetaan laajasta ja monipuolisesta ravintolavalikoimastaan. Yhtiö on kasvanut merkittävästi viime vuosien aikana, laajentaen toimintaansa sekä Suomessa että kansainvälisesti. Nohon portfolioon kuuluvat niin perinteiset ruokaravintolat, trendikkäät baarit kuin yksilölliset tapahtumatilatkin.

Nohon ravintolat erottuvat kilpailijoistaan ainutlaatuisilla konsepteillaan ja korkealaatuisella asiakaspalvelullaan. Yhtiön menestys perustuu vahvaan brändi-identiteettiin ja kykyyn mukautua jatkuvasti muuttuviin kuluttajatrendeihiin. Tämä näkyy erityisesti heidän innovatiivisissa menuissaan ja elämyksellisissä ravintolakokemuksissaan.

Historia ja kasvu

Noho Partners Oyj:n juuret ulottuvat 1990-luvulle, jolloin yhtiö aloitti toimintansa yksittäisenä ravintolana. Vuosien saatossa yhtiö on kasvanut ja laajentanut toimintaansa merkittävästi. Tämä kasvu on tapahtunut sekä orgaanisen laajentumisen että yritysostojen kautta.

Yhtiön strategiana on ollut monipuolistaa ravintolatarjontaansa ja laajentaa palveluitaan uusille alueille. Tämä on mahdollistanut Noholle vankan aseman Suomen ravintolamarkkinoilla. Kasvustrategiaan on kuulunut myös kansainvälistyminen, ja yhtiö on avannut ravintoloita myös ulkomaille, kuten Ruotsiin ja Tanskaan.

Palvelut ja tuotteet

Nohon ravintoloiden valikoima on laaja, ja se kattaa kaiken fine dining -ravintoloista rennompiin katuruokapaikkoihin. Yhtiön tarjoama sisältää myös erilaisia baareja ja yökerhoja, jotka palvelevat erilaisia asiakasryhmiä. Lisäksi Noho tarjoaa catering-palveluita ja tapahtumien järjestämistä.

Yhtiön ravintoloissa korostetaan paikallisia raaka-aineita ja sesongin mukaisia menuita. Tämä paitsi tukee paikallista tuotantoa, myös takaa raikkaan ja monipuolisen ruokakokemuksen asiakkaille. Noho panostaa myös kestävään kehitykseen ja ympäristöystävällisiin ratkaisuihin toiminnassaan.

Innovatiivisuus ja trendit

Noho Partners on tunnettu kyvystään ennakoida ja hyödyntää ravintola-alan trendejä. Yhtiö on ollut edelläkävijä monilla alueilla, kuten kasvisruoan suosion kasvussa ja erikoisruokavalioiden huomioimisessa. Noho on myös nopeasti mukautunut digitaalisiin trendeihin, esimerkiksi kehittämällä omia mobiilisovelluksia tilausten ja maksamisen helpottamiseksi.

Yhtiön innovatiivisuus näkyy myös uusien ravintolakonseptien kehittämisessä. He ovat luoneet ainutlaatuisia ravintolakokemuksia, jotka yhdistävät ruoan, taiteen ja viihteen. Tämä lähestymistapa on houkutellut laajan kirjon asiakkaita ja vahvistanut Nohon asemaa trendien asettajana ravintola-alalla.

Kestävä kehitys

Noho Partners on sitoutunut kestävään kehitykseen ja ympäristöystävällisiin toimintatapoihin. Yhtiö pyrkii vähentämään hiilijalanjälkeään muun muassa käyttämällä uusiutuvia energialähteitä ja vähentämällä ruokahävikkiä. Tämä on osa heidän laajempaa vastuullisuusstrategiaansa, joka kattaa myös eettiset toimintaperiaatteet ja työntekijöiden hyvinvoinnin.

Nohon ravintoloissa kiinnitetään huomiota myös paikallisen ruokakulttuurin edistämiseen ja pientuottajien tukemiseen. Tämä lähestymistapa ei ainoastaan tue kestävää kehitystä, vaan myös luo yhteyden paikalliseen yhteisöön ja kulttuuriin.

NoHo Partnersin visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolatoimija

Konsernin tavoitteena on saavuttaa noin 400 miljoonan euron liikevaihto ja noin 10 prosentin liikevoittomarginaali vuoden 2024 aikana.

Pitkällä aikavälillä yhtiön tavoitteena on pitää IFRS 16 -vuokrasopimusveloilla oikaistun nettovelan suhde operatiiviseen käyttökatteeseen alle kolmen ja jakaa vuosittain kasvavaa osinkoa.

Taloudellinen suorituskyky

Noho Partnersin taloudellinen suorituskyky on ollut vahva, vaikka ravintola-ala on kohdannut haasteita, kuten COVID-19-pandemian vaikutukset. Yhtiö on kyennyt sopeutumaan muuttuviin olosuhteisiin ja jatkamaan kasvuaan. Heidän taloudelliset raporttinsa osoittavat vakaata liikevaihdon kasvua ja hyvää kannattavuutta.

Yhtiön taloudellinen menestys perustuu monipuoliseen palvelutarjontaan, tehokkaaseen operatiiviseen toimintaan ja kykyyn reagoida nopeasti markkinoiden muutoksiin. Nohon investoinnit digitaalisiin ratkaisuihin ja uusiin ravintolakonsepteihin ovat myös edistäneet heidän taloudellista menestystään.

Kotisivut: https://www.noho.fi/


Vastaa